• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 1063
  • کد خبر : ۲۴۶۳
شهردار محمدیه:
ساخت جاده دسترسی محمدیه به قزوین در اولویت قرار گیرد

شهردار محمدیه گفت: ساخت جاده دسترسی جداگانه از ناحیه شهری مهرگان به کورانه و قزوین برای کاهش سوانح و هزینه‌های روزانه شهروندان از نیازهای اساسی و اولویت‌های مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحیم لو در جلسه بررسی مشکلات شهری محمدیه که روز چهارشنبه با حضور لطف الله سیاهکلی در شهرداری محمدیه برگزار شد اظهار داشت: از میان ۲۵ شهر استان تعداد ۱۹ شهرداری در تأمین حقوق نیروهای خود هم مشکلات جدی دارند و اگر کمک دولت و مالیات ارزش افزوده نباشد از خدمت رسانی باز می‌مانند.

رحیم لوگفت :۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده تأمین می‌شود و ما نیز در محمدیه ب بدهی مواجهیم اما تلاش کرده ایم نیازهای خود را تأمین کرده و دچار بحران نشویم.

شهردار محمدیه تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و حقوق کم، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، جابجایی دوربین‌های ایستگاه عوارضی، از مهمترین مشکلات شهرداری است.

رحیم لو یادآور شد: تأمین زیرساخت‌ها در ناحیه شهری مهرگان که امروز بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد هزینه سنگینی لازم دارد و ما بیشتر اعتبارات را به این ناحیه اختصاص داده ایم و شهر محمدیه از برخی خدمات جا مانده که مشکل ساز است و امیدواریم مسئولان استانی به این ناحیه که بزرگترین مسکن مهر ساخته شده نگاه ویژه داشته باشند.

شهردار محمدیه تصریح کرد: در نشست با راه و شهرسازی باید برای حل مشکلات این ناحیه از محل فروش زمین اقدام کنیم و نیازهای هری مانند مسجد، مدرسه، بوستان، ایستگاه آتش نشانی، کلانتری، مراکز خرید و تفریحی را حل کنیم.

فرهادی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه هم گفت: بخش محمدیه مشکلات زیادی دارد که با کمک نمایندگان باید آن را حل کنیم و طرح‌های نیمه تمام را هم تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: احداث مسیر ۵ کیلومتری ناحیه شهری مهرگان به کورانه، حل مشکلات تردد در مناطق ۴ و ۵ و ۶، تخصیص بودجه کافی برای خدمت رسانی به ناحیه شهری مهرگان و محمدیه، تأمین فضای آموزشی و تفکیک انشعاب آب و گاز از مسائل مهمی است که باید پیگیری شود.

علی کاظمی عضو شورای شهر محمدیه هم گفت: شهرستان شدن محمدیه در زمان استانداران سابق پیگیری شد اما به نتیجه نرسید که امیدواریم امسال تعیین تکلیف شود.

وی ساخت بیمارستان را از دیگر نیازهای ضروری محمدیه و مهرگان دانست و یادآور شد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در محمدیه و مهرگان نیازمند بیمارستان هستند تا با مشکلات جدی درمانی روبرو نشوند و شورای شهر آمادگی دارد زمین مناسب را در اختیار قر ار دهد تا این نیاز برآورده شود.

غلامی دیگر عضو. شورا هم گفت: تجربه و پیگیری جدی نمایندگان مجلس می‌تواند به حل مشکلات محمدیه کمک کند و ما از وزیر راه و شهرسازی انتظار داشتیم در سفر به قزوین موضوع ایستگاه عوارضی را حل می‌کردند تا مردم مجبور نشوند هر روز چند بار عوارض پرداخت کنند تا به شهر قزوین بروند.

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0